Ce va vine prima oara in minte cand va ganditi la francezi? Sa fie oare bucataria fina, frantuzeasca, cu sufleuri, foie gras, mezeluri apetisante si deserturi delicioase? Sa fie pasiunea lor pentru dezbateri aprinse si intrebari incomode? Sau poate preocuparea lor excesiva pentru cifre, detalii si fapte? Faima Frantei trece deja dincolo de turnul Eiffel si Paris, discolo de simbolul iubirii si al romantismului. Din ce in ce mai mult, Franta devine unul dintre hub-urile internationale de afaceri si investitii, aceasta datorandu-se pozitionarii ei strategice in Europa, unei structuri de piata flexibile, si unei populatii numeroase si intreprinzatoare.

Cu o populatie de aproape 67 de milioane de locuitori, Franta reprezinta o uriasa piata de desfacere pentru firmele romanesti care cauta sa se extinda in Europa. Calculul este simplu: cu cat populatia unei tari este mai mare, cu atat potentialul de business este mai bun, pentru ca numarul clientilor potentiali este mai mare.

Desi adevarat, calculul de mai sus este simplist. Pentru a reusi pe o piata externa, o firma trebuie in primul rand sa inteleaga consumatorul din acea tara, cu particularitatile lui si cu modul lui specific de a receptiona mesajele de marketing. In plus, firmele care doresc sa intre pe piete externe trebuie sa stie sa-si adapteze comunicarea in asa fel incat sa evite.

Ce-l defineste pe consumatorul francez?

Daca ar fi sa facem un portret robot al consumatorului francez, ar trebui sa studiem un esantion reprezentativ pentru intreaga populatie a Frantei, sau, cel putin, pentru publicul tinta caruia ne adresam cu produsele sau serviciile noastre. Intrucat scopul acestui articol nu este sa inlocuiasca o cercetare de marketing, ne vom limita la a observa o serie de caracteristici comune majoritatii cumparatorilor francezi.

1. Receptivitatea si deschiderea catre nou

Francezii sunt receptivi si deschisi catre ideile si conceptele noi. De aceea este relativ usor sa ii atragi in conversatii despre produse si servicii pe care inca nu le cunosc. O prezentare a beneficiilor produsului dumneavoastra, insotita de caracteristicile care sustin aceste beneficii, poate trezi interesul audientei si va poate aduce un numar important de clienti.

2. Rabdarea

Desi consumatorul francez este interesat de noutati, nu va da niciodata buzna sa cumpere un produs nou, inainte de a afla cat mai multe despre beneficiile acestuia. Pentru a va creste sansele de a-i vinde ceva, luati-l incet, aflati ce nevoi are si explicati-i cum un anumit produs sau serviciu ii poate satisface aceste nevoi. Rabdarea este o calitate foarte apreciata. In discutiile de afaceri, nu va repeziti sa incheiati vanzarea prea devreme; putina rabdare in plus va poate aduce rezultate neasteptate.

3. Analiza amanuntita a valorii unui anumit produs sau serviciu

Nu va asteptati ca un francez sa accepte sau sa refuze o oferta imediat ce i-ati explicat beneficiile unui produs sau serviciu. Eticheta impune un anumit timp de gandire, timp necesar pentru o analiza in detaliu a valorii produsului sau serviciului vizat. In plus, desi cei mai multi dintre francezi considera pretul un criteriu extrem de important, foarte putini sunt dispusi sa accepte compomisuri in ceea ce priveste calitatea.

4. Logica

Francezilor le place sa puna cat mai multe intrebari si sa se foloseasca de logica pe tot parcursul negocierilor de business. Aveti grija sa pregatiti raspunsuri elocvente, pentru a putea face fata negocierilor. Incercati sa identificati cele mai frecvente intrebari posibile. Aceasta va va ajuta sa va sustineti punctul de vedere intr-un mod coerent, logic si aparent spontan. Sa nu uitam ca spontaneitatea cea mai buna este cea cu care veniti de acasa.

5. Disponibilitatea catre negociere

Negocierea cu un francez se poate dovedi diferita de tot ceea ce ati intalnit anterior. Nu mergeti la negocieri fara un plan bine pus la punct. Este bine sa aveti intotdeauna clar in minte care sunt acele lucruri la care puteti renunta sau care este pretul minim acceptabil. In plus, este indicat sa va sustineti afirmatiile cu ajutorul analizelor de piata si al dovezilor privitoare la rezultatele obtinute anterior.

Cum va construiti strategia de comunicare?

Francezii sunt inca mari consumatori de TV, insa tot mai multi dintre ei aleg cumparaturile online. Conform unor statistici din anul 2016, peste 80% dintre gospodariile din Franta au conexiune la internet. Tineti cont de astfel de date statistice, pentru a putea alege cele mai eficiente canale de comunicare si cele mai percutante mesaje de marketing.

In ciuda popularitatii mesajelor e-mail si a convorbirilor telefonice, francezii prefera sa se intalneasca in persoana cu potentialii parteneri de afaceri. Daca sunteti in cautarea unor parteneri de afaceri francezi, va trebui sa va intalniti cu ei pentru a negocia conditiile unei eventuale colaborari.

Daca va confruntati cu o astfel de situatie, tineti minte ca oamenii de afaceri francezi pun mare pret pe punctualitate, traditie si eticheta. Aveti grija sa ajungeti la timp la intalnire, alegeti-va cuvintele cu mare atentie si incercati sa ascultati si sa intelegeti ceea ce vi se spune, inainte de a vorbi.

Abilitatile de comunicare pot face diferenta intre o negociere reusita si una esuata. Daca aveti nevoie de sfaturi in ceea ce priveste particularitatile culturale ale francezilor si expresiile uzuale ale limbii franceze, nu ezitati sa apelati la profesionisti in comunicare globala.

Profesionistii Actalia va pot ajuta sa pregatiti o prezentare care sa faca o impresie excelenta asupra partenerilor de afaceri francezi.

Specialistii nostri vor lucra impreuna cu dumneavoastra pentru a gasi cea mai eficienta cale de a crea o prima impresie favorabila.Contactati-ne acum si haideti sa dezvoltam impreuna un plan care sa va sporeasca sansele de succes.