Succesul unei afaceri globale depinde de o serie de factori care necesita o analiza amanuntita. De cele mai multe ori, datele necesare provin din cercetari de piata internationale.

Cercetarea de piata este vitala pentru orice afacere aflata la inceput de drum (si nu numai), pentru ca este cel mai bun mod de a afla informatii esentiale despre piata, despre consumatori si despre principalii competitori. Astfel, firmele se bazeaza pe cercetarea de piata pentru a-si vinde produsele si serviciile in mod eficient si profitabil.

O companie locala care doreste sa-si extinda aria de activitate la nivel mondial are nevoie de date rezultate din cercetarea de piata internationala. Doar o cunoastere foarte buna a consumatorului, a oportunitatillor si a principalelor obstacole poate duce la dezvoltarea unui plan de afaceri viabil si la punerea lui in practica.

Patrunderea pe o piata noua fara a cunoaste in amanunt comportamentul consumatorillor si particularitatile pietei respective nu este decat o decizie irationala, fara prea multe sanse de succes.

Firmele care doresc sa intre pe piete noi trebuie sa isi stabileasca obiective realiste si sa inteleaga particularitatile culturale ale consumatorilor din tarile respective.

Cum difera cercetarea de piata internationala de cea locala?

Extinderea unui business pe piete externe necesita un volum mare de munca. Intrucat aceste piete sunt intr-o mare masura necunoscute, este nevoie de cercetari de piata amanuntite, din care sa rezulte particularitatile economice, culturale si legislative, precum si comportamentul consumatorului din tarile respective.

Cand nu ai trait intr-un anumit loc suficient de mult pentru a intelege cultura locala, este aproape imposibil sa lansezi un produs sau un serviciu fara o cercetare exhaustiva in prealabil a pietei respective. Rostul cercetarii de piata internationale este sa suplineasca aceste lipsuri, oferind o imagine cat mai realista a publicului tinta din tara respectiva.

De exemplu, daca numele unei marci are conotatii negative intr-o anumita limba, lansarea ei pe aceasta piata fara adaptarea numelui va duce inevitabil la esec. La fel, la lansarea unui medicament pe o noua piata, se fac studii pentru a stabili daca este inteligibil in limba respectiva, si daca nu exista posibilitatea unei confuzii care ar putea avea consecinte nefaste pentru pacienti.

Principalele elemente ale cercetarii de piata internationale

Buna intelegere a pietei este unul dintre ingredientele cheie ale succesului. Principalele elemente ale cercetarii de piata internationale nu difera prea mult de cele ale unei cercetari de piata locale, insa trebuie adaptate unui mediu international. Ceea ce difera substantial sunt raspunsurile la aceste intrebari, cauzele acestor diferente fiind de ordin istoric si cultural. Deciziile de marketing pe care le veti lua se vor baza pe aceste raspunsuri oferite de publicul tinta din tara sau zona respectiva.

Cercetarea clasica de marketing va va oferi informatii cu privire la urmatoarele:

    • Nevoile si dorintele consumatorilor si evolutia lor in timp
    • Oportunitatea si eficienta folosirii diferitelor tehnici si strategii de marketing si de comunicare
    • Cele mai eficiente canale de distributie
    • Politica de preturi care poate da cele mai bune rezultate
    • Calitatea serviciilor de relatii cu clientii
    • Nivelul de acceptare a noilor tehnologii in randul consumatorilor din grupul tinta
    • Potentialele bariere in calea introducerii pe piata a unui nou produs sau serviciu

Cum se organizeaza o cercetare de piata internationala

Construirea unei strategii de business solide se bazeaza intotdeauna pe cercetari de piata internationale care sa clarifice directiile de urmat si sa stabileasca metodele cele mai eficiente de atingere a publicului tinta. Cum aceste date nu se pot obtine peste noapte, va trebui sa dezvoltati o strategie de cercetare de marketing puternica, flexibila si coerenta.

Principalii pasi de urmat includ: cercetarea de piata anterioara lansarii produsului, cercetarea privind adaptarea la evolutia pietei, cautarea de noi canale si oportunitati de cercetare, construirea listei de intrebari si efectuarea cercetarii propriu-zise, in conformitate cu metodologia stabilita anterior.

Exista firme care ofera servicii de cercetari de marketing internationale. Colaborarea cu o astfel de firma este probabil cea mai buna decizie, pentru ca ofera garantia unei cercetari obiective si impartiale. In plus, acesti experti va pot furniza datele de care aveti nevoie pentru lansarea noilor produse sau servicii pe pietele respective.

Deciziile de business nu se iau la intamplare si nici nu se pot intemeia pe parerile si ideile proprii. Ele trebuie sa aiba la baza date si statistici rezultate din cercetare. In acest mod, veti utiliza resursele de timp si bani in cel mai eficient mod posibil.

Ce rol are un birou de traduceri in cucerirea pietelor internationale?

O companie globala care vrea sa se plieze pe nevoile consumatorului local va avea nevoie de servicii de localizare, pentru a se asigura ca mesajele de marketing si comunicare isi ating tinta. In plus, acesta este cel mai bun mod de a se asigura ca vor folosi limbajul local, precum si elementele vizuale care corespund cel mai bine cu preferintele consumatorilor din tara sau regiunea respectiva.

Datele rezultate din cercetarea de piata internationala va pot ajuta in depasirea obstacolelor in comunicarea cu echipa locala de management de brand, precum si in alte probleme care tin de preferintele, puterea de cumparare, traditiile, credintele si comportamentul persoanelor din grupul tinta.

Cum va poate ajuta echipa Actalia in construirea unui brand international

Cel mai important obiectiv al unei companii globale este sa gaseasca o cale directa catre mintea si sufletul consumatorilor locali. De cele mai multe ori, simpla traducere a mesajelor de marketing nu este de ajuns pentru a convinge consumatorul sa incerce un nou produs.

Actalia utilizeaza tehnologii moderne si coopereaza cu cei mai buni experti in localizare, pentru a gasi cele mai bune solutii de adaptare a mesajelor dumneavoastra de marketing la cerintele publicurilor locale din diferite tari.

Contactati-ne acum pentru a intra in legatura cu expertii nostri in globalizare si localizare. Prin serviciile noastre de traducere, internpretare si localizare, putem contribui la succesul afacerii dumneavoastra pe plan international.